Bagajul minim pentru depresie

Atunci când suntem deprimaţi, e foarte greu să ne creştem motivaţia pentru a face ceva. Motivaţia vine pe măsură ce începem să facem.

Dacă experimentezi astfel de stări, e posibil să fii deprimat:

  • “Sunt fără speranţă.”
  • “Sunt obsedat de vinovăţie.”
  • “Mă târăsc fără rost toată ziua.”
  • “Aş vrea să mor.”
  • “Nu voi mai zâmbi.”
  • “Vreu doar să dorm.”
  • “Totul e întunecat. Nu mai văd viaţa în culori.”
  • “Consum alcool pentru a micşora durerea.”
  • “”Nu pot” .”
  • “Mă simt singur chiar dacă sunt cu alţi oameni.”
  • “Simt că o mare greutate mă apasă.”
  • “Mă simt gol pe dinăuntru.”
  • “Nu pot dormi. Mă trezesc după câteva ore.”
  • “Nu pot plânge, am încercat.”
  • “Nu vreau să văd pe nimeni.”
  • “Nimic nu-mi face plăcere.”
  • “Abia funcţionez.”

Dacă ai mai mult de trei astfel de stări, ia măsuri!

Fă exerciţii fizice! Sunt extrem de importante pentru cineva care are depresie. Exerciţiul fizic produce endorfine în corp. Mergi la o plimbare în ritm alert! Dacă nu ai mai făcut mişcare de mult timp, începe gradat. Fă tot ce îţi stă în putere să îţi schimbi starea şi, dacă e nevoie, cere ajutor specializat.

luggage-1643010_1920

În faza incipientă a depresiei, sunt câteva lucruri pe care le poţi face pentru a-ţi îmbunătăţi dispoziţia:

  1. Urmăreşte-ţi starea de spirit, dacă poţi face ceva cu privire la sursa acestei stări – atunci fă! Dacă nu, alege o atitudine pozitivă!
  2. Fă o listă cu lucrurile pozitive din viaţa ta.
  3. exerciţii fizice.
  4. Socializează.
  5. Caută umorul, comedia.
  6. Fă ceva drăguţ pentru cineva.
  7. Schimbă mediul.
  8. Bucură-te de artă.
  9. Petrece timp în natură.
  10. Vorbeşte-ţi ca şi cum ai vorbi unui prieten drag.

Chiar şi în faza medie a depresiei poţi aplica aceste lucruri, dar efectul lor nu va fi la fel de mare. În această faza te poţi adresa şi unui psiholog, pentru a te ghida şi a-ţi uşura efortul.

Dacă a trecut prea mult timp în care nu ai acţionat în niciun fel ca să te simţi mai bine, te poţi afla în depresie severă dacă: ai pierdut interesul pentru lume, ai schimbări evidente de comportament. În depresia severă, cel mai probabil este nevoie de tratament medicamentos, aşa că nu ezita să-ţi rezolvi problemele din timp.

Depresia este ca şi cum ai privi prin ochelari murdari. Nu vezi clar realitatea, iar deciziile le iei în funcţie de ceea ce vezi prin aceşi ochelari murdari. Aşa că nu e de mirare că totul este distorsionat.

Nu cred că vrei să trăieşti aşa!

 

Bibliografie

Basset, L. (2001). Attacking Anxiety & Depression. The Midwest Center for Stress and Anxiety, Inc.

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s