Ce ai de făcut ca părinte divorţat?

Destrămarea unei relaţii poate declanşa emoţii dureroase şi tulburătoare. Este posibil să te simţi izolat, confuz şi nesigur cu privire la viitor. Învăţând să faci faţă durerii într-un mod sănătos, vei fi mai calm şi poţi ajuta şi copiii să se simtă în largul lor.

Când există conflicte cu partenerul sau fostul partener, stresul situaţiei poate afecta comportamentul tău ca părinte. Divorţul poate duce la depresie, anxietate sau abuz de substanţe, ceea ce determină probleme la serviciu sau neglijarea copilului. Este posibil să fie afectată capacitatea părintelui de a oferi stabilitate şi dragoste copilului, tocmai atunci când acesta are mai multă nevoie de ele.

statue-1708205_640

 

Ce e de făcut?

  • Propriile emoţii de furie şi resentimentele sunt greutăţi pe care le duce şi copilul tău. Corectează-ţi comportamentele pentru a nu lua copilul în acest vârtej, amintindu-ţi mereu că e nevoie să acţionezi spre binele copilului.
  • Nu te descărca spunând copilului sentimentele tale. Sună un prieten, mergi la terapie, vorbeşte cu animalul de companie. Fă exerciţii fizice.
  • Discută cu fostul partener numai despre probleme legate de copil, nu lăsa discuţia să alunece către vechile nemulţumiri ce duceau la certuri.
  • Solicitările tale către fostul, pot fi de forma: “Ce-ai zice să….?”, “Ai vrea să…?”, “Putem încerca să…?”, altfel se transformă în cereri ce pot duce iarăşi la conflicte.
  • Ascultă-l şi pe celălalt, chiar dcă nu eşti de acord cu ce spune, dar comunică-i că ai înţeles punctul lui de vedere. Nu vei pierde nimic lăsându-l să-şi exprime părerea.
  • Dacă aveţi o discuţie în contradictoriu, ea să fie în lipsa copilului.
  • Vobeşte-i frumos copilului despre celălalt părinte. Dacă nu ai nimic frumos de spus, mai bine taci.
  • Afişează reţinere în comunicare şi dezactivează butoanele pe care, apăsând, fostul partener obţinea anumite reacţii de la tine.
  • Când greşeşti cu ceva, cere-i scuze celuilalt, asta ar putea dezamorsa multe conflicte mocnite.
  • Dacă vrei, poţi ţine un jurnal în care să-ţi scrii gândurile şi sentimentele. Asta te-ar putea elibera de tensiune, tristeţe, furie.

Aminteşte-ţi mereu metafora măştii de oxigen din avion. Pentru ca să poţi face ceva pentru copilul tău, fă întâi ceva pentru tine. Dacă vei fi bine, va fi bine şi el într-un timp scurt.

Despre ce, cum şi cât îi spunem copilului la divorţ, citiţi aici.

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s